En dag

Ny dag nytt tema,

Så dagens ideal, skulle man få med allt så skulle väl detta bli en novell men det är väl kanske inte riktigt det min gode vän Lisa är ute efter?

Finns många meningar kring detta, man ska inte vara för smal, för tjock, för rolig, för tråkig, för social, för asocial. Ja listan är oändlig hur man ska vara eller inte vara och detta speciellt som tjej! Nu menar jag ju såklart inte att killar inte har någon press på sig, men jag tror att många gånger så kanske detta rör dem mindre om ryggen.

Så hur ska man egentligen vara? Jag kan säga att jag har verkligen ingen aning.. Normal, men vad är normalt? Och hur ska man kunna uppnå alla dessa krav som ställs?

Jag kan förstå att många unga framförallt tjejer mår dåligt över hur dom ser ut, jag menar alla kan ju faktiskt inte vara Kissie, som förövrigt är väldigt duktig! Jag menar hon har ju trots allt göra karriär på att skriva på samma sätt jag gör nu!! Hon är ju trots allt inte världens bästa förebild då många av hennes läsare är just tjejer i den åldern som man kanske tänker lite för mycket på hur man ser ut, att då publicera många inlägg kring bantning, skönhetsoperationer, piller som hjälper förbränningen! Ja mer eller mindre allt som handlar om utseende!

Helt ärligt så kan jag go on and on om detta men det känns som att allt handlar om samma sak, så jag lägger ner denna diskussion med mig själv och åker hem för att sova istället! Men nu Lisa har du fått din kvällsläsning så varsågod och sov gott (vet inte riktigt om det var detta du var ute efter men som jag uppfattade det iaf!)

Pussssss/A


Kommentarer
Postat av: Lisa!

Intressant, du kunde ha gått inte lite djupare dock. Men med tanke på din tidspress så är det bra jobbat.



Morgondagens tema:

Skriv om det bästa/sämsta med olika högtider enligt dig. (Ex. påsk, jul, midsommar osv.)Även födelsedagar kan vara kul att höra din åsikt om. Vad är viktigt med dessa dagar, för dig osv? Något roligt minne från något av dessa tillfällen?

2011-12-08 @ 23:14:55
URL: http://kramp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0