funderingar

idag fyller pappa 51år gammal. man kan ju börja hoppas att han kommer över 50årskrisen nu, inte för att jag märkt att han varit i någon menmen!
Jag och Andrea har varit duktiga idag gjort ett jätte fint ljusfat åt våran handledare så strax innan jul!
som min morbror sa då jag berättade detta "är inte betygen satta än?"
han är ganska rolig!

nu till saken jag har börjat funderat på det här med universitetet. varför är det så att man ta sig in på betyg och högskoleprovet då det gäller att ta hand om människor, sådanna jobb som läkare socionom, polis flygvärdinna ja jag vet inte allt men iaf. som i socionomutbildningen jätte svårt att ta sig in tydligen om man inte har typ MVG i allt!!  jag tycker att man borde få göra prov på det sättet att man möter människor i vissa situationer, eller som läkare att du får jobba ett halvår eller ngt som undersköterska eller vad som helst, å man ser hur dom passar i detta yrke.
Jag menar det är ingen som ber dig göra ett skriftligt prov på om du kommer bli en bra mamma! på samma sätt kan man inte ha skriftliga betyg på Svenska Matte osv. då man söker till en utbildning där man ska jobba med folk!

så det var det jag hade på hjärtat och linnea är den goesté!
nu ska jag fortsätta se weeds som jag har fastnat i helt och hållet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0